Musibah yang menimpa akan mendekatkan dirimu dengan Allah menyebabkan tanganmu memohon padaNya, air matamu insaf berlinangan. Mengajarmu tentang doa dan harapan, rayuan dan rintihan. Menghilangkan darimu kesombongan dan keangkuhan.

Wednesday, January 2, 2013

First day of senior year!

Assalamualaikum. 

Title jet jet je kan. Hehe Tak sangka aku sekarang dah form 5. Tahun ni SPM!!! Harap dipermudahkan. Belajar pun biar focus. Tadi kat sekolah baru sikit dah ngantuk ngantuk dah. Ida joy yang ngantuk dulu. Aku ngantuk masa fizik time nak dkt balik tu. Zzzz.

Seperti biasa persekolahan sesi pagi bermula pada pukul 7.30 tapi pelajar dikehendaki berhimpun pada pukul 7.20. Sad is sad you know. Dewan terbuka kami tak siap lagi. Almost siap la. Mungkin hujung bulan 1 ni dah boleh guna kot. Hmmm masa beratur tu gi la kat line form 5 walaupun aku sangka diri ini form 3. Oh gediknya. Dah la pakai tudung baru takde lencana and name tag. Joyah and yas pun sama gak. Aku poyo je kata student baru. "Kak, kelas saya kat mana? Saya student baru." Muka nak innocent je kan :3 Aku memang suka berdrama. *sigh*

First day biasa la ada perhimpunan rasmi. Semua tak semangat nyanyi lagu negaraku, negeri selangor dan lagu sekolah tu. Dengar ucapan cikgu lagi. Rasa nak tidur kat situ pun ada gak en. Huuuuu. Then naik kelas. Tingkat atas nun 5AF tu! pakat mengeluh je dorang naik. Hahaha.

Masa otw naik kelas tu jumpa Ustazah Rohana. Dia senyum je nampak aku lepas tu hulur bakul sampah baru, penyapu baru dan penyodok baru. Baru baru!  Aku pun buat muka pelik dengan seribu satu pertanyaan di minda. Aicheh ayat~ So sebab sifat aku yang sentiasa curious ni, aku tanya la ustazah "Ha? Kenapa? Kelas apa punya ni?" Ustazah sengih sengih sambil berkata "Kelas awak la. 5AF. Saya guru kelas." Wahhhh time tu aku pusing belakang tengok Ida dan yas. Muka bahagia :D Senang je nak lailailai dengan ustazah ni :P

Of course first day ada perlantikan Ketua kelas dan penolong ketua kelas. Kecoh gila okay kelas 5AF. Bising je :3 Dorang calon kan Syed Ahmad. Pun boleh -..- Tapi yasier yang dapat. Well, siapa suruh yasier jadi comel. Masa aku angkat tangan undi yasier tu, aku pusing belakang tgk 6 orang BUDAK perempuan pun undi gak. Bagus bagus. So secara rasmi Yasier ketua kelas 5AF!!! Penolong ketua kelas Shahadah ah en. Ada yang calonkan Joyah. Lepas tu aku dengar ada yang sebut nama aku. Usha kiri, Nadia! Hoi gila hoi. Terus aku jerit kat ustazah "Dah ustazah dah. cukup dah tu!" Haha. Tak kuasa nyah nak jadi Pen. LOL.

First day belajar Mathematics(Mummy) and Physic(Cikgu Zalina). Mummy masuk kelas je kata "Hmm Saya ingatkan tak jumpa awak semua dah. Rupanya ada lagi" Lepas tu dengar bunyi keluhan budak kelas 5AF. "Alaaaaaaah.." Kehkehkeh. Physics salin nota je. So far so good :3 BM cikgu terangkan itu ini. Dia srh salin kat depan tu tapi aku salin sikit je. Lepas tu aku buat benda lain. Ida usha "Hek eleh kau. Igtkan salin kat depan tu! Gi tulis lirik lagu pulak" Haha. takleh focus :p

Masa rehat kami yang bajet senior ni gi la kantin en. Ramai gila ok. Aku pun cakap kat Ida, "Gunakan kuasa sebagai seorang senior. Suruh dorang ketepi. Senior nak lalu!"  Lepas tu Ida buat muka "Nak ketepi apa bendanya. Yang depan kita ni semua senior!" Hahaha. Okay. Kuasa veto tak menjadi pulak time tu. So kami gerak gi Koperasi. Jumpa Juniors form 3. Si Afiqah, Fatihah dan Aina. Dok jeling kat senior dia ni :3 Tau la saya comel hikhik.

Tah apa yang aku buat tah pagi tadi sampai dua kali Ida joy kata perangai aku macam budak budak. First dia kata "Tak macam senior la kau. Perangai macam budak budak je." Second masa kat kelas. Aku buat perangai gila la. Lepas tu dia cakap kat Yas "Kau tengok ni yas. Perangai budak budak. Apa lah. Haha" Nampak tak Ida dah matang? Haha okay :P

Sebelum balik aku gi solat zuhur kat surau sekolah. Jumpa cikgu Azmarina. "Cikgu, Asal kena sekolah.. Saya tak bersedia..." Aduiii drama queen betul aku hari ni. "Haha, Asal? Kalau awak taknak sekolah gi nikah je senang." Cis cis! "Alahhh cikgu ni. Itu pun kalau ada yang nak la. Saya okay je. Hahahaha." Lol. And Today I balik dari sekolah sendiri. Takde sapa kat rumah. My Mom and Abangah gi hantar Kakak Kat melaka. Aku naik bas rapid then turun dari Ukay dengan Afifah. Nasib baik budak kecik ni teman. Tu baru kawan namanya :D Tapi balik tu basah lenjun ah baju dengan peluh. Tsk tsk.

Okay entry ni dah boleh buat jadi karangan BM dah. Buat cerpen pun layak gak. Hehe Almost 10 perenggan kot. Waaaaa senior yang excited bercerita tentang first day sebagai pelajar form 5. Lol K bai :*

Extras;



NzEmilia^^


No comments:

Post a Comment