Musibah yang menimpa akan mendekatkan dirimu dengan Allah menyebabkan tanganmu memohon padaNya, air matamu insaf berlinangan. Mengajarmu tentang doa dan harapan, rayuan dan rintihan. Menghilangkan darimu kesombongan dan keangkuhan.

Wednesday, December 12, 2012

I won't give up !

Assalamualaikum, Hi there :)

Nak tengok something dok? Meh sini meh..


Taraaaaa! Tengok tu tengok. Aku dah graduate. oh sungguh bajet aku menggayakan Jubah Konvo UiTM itu. Takpe la sekali sekala pakai.. Ambil berkat katanya. Tahu ah korang jealous. Puihh puihh. And yeah. Congrats for My sister, Nazatul Zulaika Bt Suhaimi, 21 Tahun. Tak kahwin lagi. Dia tengah tunggu Bakal Imam dia, Ayah kepada anak anak buah aku. Hahaha. Apa aku mengarut ni. Maaf Kak :P Oh, Dia selamat ber'Konvo' pada 3 haribulan 12, 2012. Diploma in Business Studies kat UiTM Lendu, Melaka nun. wink wink. K sudah cukup sudah.

❄  ❄  ❄  ❄ 

Eh eh Nak tengok perbezaan muka aku masa 12 tahun and sekarang tak? Baik cakap Nak!!! 


There you go...  Huduhnya muka DALAM IC ni. Hukhuk. In Reality sangat lawa la maksud aku :D Yang masa 12 tahun tu pipi aku tembam bak datang ah. Time tu gak rasa nak gi tukar gambar lain. Tapi nak buat macamana. Aku redha :p Oh reason aku buat Ic baru ni sebab Ic lama punya chipsmore dia dah rosak. Tau tak Chipsmore tu apa? Alaaa, Yang macam peta2 kat Ic tu. yang warna emas tu. kan kan. Haa, tipu ah. Chipsmore tu chipsmore ah. Yang emas tu nama dia Chips je. Hehe. Ada sesiapa terpedaya tak? Ok, Takde Fine.

So lepas buat Ic baru ni aku pun bersemangat ah nak gi test computer. Aku gi test semalam. 11/12/12. Senanya aku nak test hari ni sebab tarikh dia pun cantik je 12/12/12. Hajat aku tak kesampaian. Ceh ceh. Mungkin sebab tu kot aku FAIL test computer. Opsss. Hehe. Ye ye, aku Fail. Oh no. Nothing to be sad. Salah aku gak bajet bajet terrer je taknak khatamkan buku memandu tu. Aku baca dalam 40% je kut. Haha. Konon ah senang.  Sekali fail.  Masa mula nak test tu gabra gila nak mati ah. Sejuk je tangan aku. Berpeluh-peluh tangan. Nervous wey! Macam nak gi masuk dewan SPM gitu. Tsk Tsk. Tengok soalan memang kacang ah. Aku check balik dalam buku soalan2 tu, tengok jawapan betul je. Mana yang salah pun tak tahu. huhu sengal. Rasa nak gi Bakar je Pc kat sana tu :3

Masa mak aku ambil aku nak balik.. Masuk kereta je aku sengih-sengih. Mak aku time tu tengah makan. Lol

Me: Gagal. HAHAHAHA.
Mak: Gagal pun gelak ke?
Me: Mestilah. Untuk apa nak bersedih. Budak tadi dgn Ila tu kali 3 baru lulus. Takde hal la.
Mak: Hmmm yela. Berapa nak kena bayar?
Me: RM 30. Nanti orang bayar sendiri la. 
Mak: Yela, tengah banyak duit boleh la.

Hehehe. Cool tak aku boleh gelak gelak lagi. I won't give up~~ K naziela, jangan start nyanyi. Ha, mari siasat apa yang aku buat beberapa hari sebelum test PC tu.

Hari Sabtu hari tu kan.. Aku gi baca novel. Memang ah minggu lepas aku ada baca novel. Tapi novel tu 400 pages je kot tak silap aku. Novel Tajuk "Asam Pedas Untuk Dia" Hey! untuk dia~~Novel ni sangat comel ok. Try google sinopsis dia. Berair mata gak ah baca. Well baca novel sangat menghayati.. lol. Lepas aku dah habis baca novel APUD, Hari sabtu tu aku rasa tangan aku gatal-gatal, mata aku asyik jeling-jeling kat almari novel, Hati aku berkata ye, Otak aku kata jangan! Aku tewas jua akhirnya. Hahaha.  Tragis gila. Novel  dia setebal 1389. muka surat. Konon ah boleh baca dalam 2 hari je. Selalunnya memang boleh pun. Tapi aku busy pulak time tu(dan2 je). Hari Ahad pun aku habiskan masa layan AFF Suzuki. Malaysia Vs Thailand. Dah la seri! Kecewa ok. Rasa nak bunuh diri. Haha TAK :P


Cuba bandingkan novel dengan buku memandu tu. Haha. Memang bebal tahap apa ah aku ni. Benda yang nipis tu taknak baca. Novel yang tebal pun tak habis baca lagi. Bak kata pepatah, Yang dikejar tak dapat, Yang dikendong berciciran. Sadis! Lepas berfikir sejenak. Kini aku insaf..... Jeng jeng jeng :)


Poyo tak aku? Hihi Kbai. Thanks for reading!

NzEmilia^^


2 comments:

  1. Jelesnya! xO

    Dah buat test lesen memandu tu. :)

    Susah tak?

    p/s: rajinnya Naziela nak baca buku setebal tu xD kalau nadia, alamatnya menganga jelah, hahah xD

    ReplyDelete
  2. Hehe senang je Kalau baca Nadia oii.

    Well kita memang rajin :p

    ReplyDelete