Musibah yang menimpa akan mendekatkan dirimu dengan Allah menyebabkan tanganmu memohon padaNya, air matamu insaf berlinangan. Mengajarmu tentang doa dan harapan, rayuan dan rintihan. Menghilangkan darimu kesombongan dan keangkuhan.

Thursday, November 29, 2012

Hola

Haii Assalamualaikum ^^




Ni kita tgh rajin nk update blog ni. Ditemani angin kipas dan air cond.. Hujan renyai renyai..Dengar bunyi katak, cengkerik dan sebagainya.. Pasang lagu..Husshh feeling baik punya! 

Hari selasa hari tuu kan Aku telah selesaikan mission membeli baju sekolah. Zzzz  awal gila aku beli. Bukan sebab aku semangat gila nak mati masuk Form 5 tu, tapi sebab mak aku yang ajak beli. Dari dengar bebelan dia tu plus menambahkn dosa aku kerna tidak patuh perintah dia, ku akur jua. Ceh ceh. bajet patuh selalu~

Aku baru ada Schoolarship a.k.a biasiswa. Saje je nak ayat gempak sikit, so guna la schoolarship . hikhik gedik. Oleh itu, mak aku dengan selambernya suruh aku keluarkan duit RM 500. Banyak en en. Okay, jangan buruk sangka terhadap apa yang mak saya suruh tu ye. Duit guna RM 200 je. Lagi RM 300 masuk Acc bank aku ah. Masyukk. Kayo den. Terima kasih kerajaan. Kehkeh.

Nak dijadikan cerita.. Lepas keluarkan duit, aku and mak aku gi giant. Gi one stop ah. Beli dua baju, satu kain, satu tudung. Total dia RM 124.6 Haha. Gila. Baju Canggih sehelai RM 34.90. Kain Canggih RM 39.90. Wey, kain sekolah pun dah 40 ringgit. Aku tambah sepuluh ringgit lagi boleh beli baju kurung raya! Kasut and beg dah beli dah before tu kat selayang mall. Kira semua nak RM 200 jugak la. Belum beli buku sekolah lagi. And I was like.. Banyak guna duit ah sekolah ni. Dah tak yah sekolah! Hehe. Oh tidak.

Eh eh Masa aku gi bank nk keluarkan duit tu kan.. Ada la pakcik and makcik ni datang kaunter sebelah aku. Dia nak keluarkan duit RM 2K tapi tk bwk buku bank. Zzzz. Kad bank pun takde. Lepas tu aku pasang ah telinga. Hish, akak tu kata takboleh. Pakcik tu nak dia betul je. Dia kata "Bolehlah. Pergi tanya pengawai bank." Aku menyirap je dgn pakcik tu sbb lama gila wey dia bertekak. Wife dia kata takpe la boleh keluar kat acc lain. Tapi pakcik tu taknak kalah gak. Ego gila la. Wife dia geleng2 kepala ja. Haha. Bila aku dah settle ambik duit.. lepas tu masuk kan duit kat mesin.. Tengok dorang tak settle lagi. Akak kaunter siap kena berdiri. Kesian melayan kerenah mereka. 



YOU YOU YOU!

Moral of this story, please ah jangan nak susahkan orang lain. Bila pakcik tu dah lama kat kaunter tu, membuatkan nombor giliran jadi lambat. Lepas tu menyusahkan akak kaunter tu nak check data semua. Buat kecoh lagi. Kalau kita tak susahkan orang, InsyaAllah orang takkan susahkan urusan kita. Tapi bila orang mintak tolong, kita kena la tolong. So, renung renungkan eh? Peace.

NzEmilia ^^

No comments:

Post a Comment