Musibah yang menimpa akan mendekatkan dirimu dengan Allah menyebabkan tanganmu memohon padaNya, air matamu insaf berlinangan. Mengajarmu tentang doa dan harapan, rayuan dan rintihan. Menghilangkan darimu kesombongan dan keangkuhan.

Sunday, December 16, 2012

Free Yourself!

Assalamualaikum :)

 
MAHA 2012. (30.11.2012)

Ehh, pehal aku nampak kurus, muda dan comel dalam gambar ni? :o Hihi. Okay, Mari kita cerita pasal cuti cuti sekolah ni. Masa cuti sekolah ni ada la dua kali balik kampung. First 17/11/2012. Mak aku tak sabar nak balik sebab rambutan. Kalau nenek aku tahu mesti dia cakap "tak semenggah punya menantu." Kehkeh. Abah aku pun tak ikut balik. Just my mom, Sis Nazatul and me. Otw balik Kg tu singgah Econsave kat Puncak Alam. And I was like "Asal? Nak beli apa?" My mom pun membalas "Beli makanan ah. Nanti kau nak kunyah apa kat kg" Awhh so sweet la my mom. Mana tak bambam anak dia sorang ni kan kan. Lol. First time masuk Econsave tu. Besar gila. Rasa nak loncat kegembiraan je. Mehehe :P So, Aku masukkan je la apa apa yang aku suka ke dalam troli. Ambik jangan tak ambik! Oh I'm good daughter and I know it. Hihi.

Bila dah sampai kg tu makan tengahari and solat zohor. Dah tu golek golek tengok TV. Disebabkan rumah nenek aku tu takde la Astro sbb takde sape pun kat situ. Tinggal nenek and sorg  my cousin. So, aku dah tahu dah aku akan boring.. Aku bawak novel dari rumah. Winkwink. Novel "YES, Boss!" segera aku capai. *Cehceh ayat* Aku pun hadap ah novel tu sampai 2 3 pagi. Esok tu habis ah baca. Ptg sebelum balik KL, aku mulakan operasi mengutip rambutan kat belakang rumah nenek. Huihhh dah la kerengga banyak. Kalau kena gigit, gila pedih. 3 Kali gak ah dia terjun kat atas tudung aku. Aku tak sedar pun.. Tetiba rasa pedih kat mata. 3 kali tu kat mata wey! Nasib je aku tak buta lepas kena gigit. Cinabeng betul.

Minggu seterusnya aku gi Kenduri kat Kundang, Selangor. Kenduri sedara mara belah mak. Pegi dengan Cousin reramai. Dorang dari Perak mmg dh stay rumah aku pun. Datang dri Perak sebab nak gi Kenduri kahwin tu la. Masa kat kenduri tu jumpa Fazira yang Pengawas PS SMKLK. Taktahu ah apa kaitan en. Jumpa gak pakcik makcik aku belah abah sebab dorg duduk kundang gak. Kira jiran jiran la tu senang cerita. Lepas kenduri tu bawak ah sedara belah mak balik kg abah. Kaut rambutan lagi! yay.

Ok done psl Kg. Ha, hari tu ada gi MAHA. Abangah, Mak, Kak ika, and aku. Best gak ah. Tak sempat nak masuk semua tempat. Banyak sangat ah. Kiteorang naik tren berkali kali. Gaya malas nak jalan. hehe Tempat dah la besau bebeno. Yang best tempat ada ular. Nazatul je yang pegang. Aku tengok gambar pun geli, lagi ah nak pegang. Tak kuasa!!! Abangah pulak time tu bajet2 je nak pegang semua barang kiteorang. Haha dasar penakut taknak pegang ular punya pasal. Ular dia pun besauu gak. Mak aku time tu tah mana ah. Tengok pun tak mahu. Hihi

And yah, Wish Me luck okay! This tuesday gi Test computer semula :3 Dah la. Macam tah pape je entry aku kali ni. Tak menarik langsung. Maaf :p Kbaii :*

Extras:

NzEmilia^^


No comments:

Post a Comment