Musibah yang menimpa akan mendekatkan dirimu dengan Allah menyebabkan tanganmu memohon padaNya, air matamu insaf berlinangan. Mengajarmu tentang doa dan harapan, rayuan dan rintihan. Menghilangkan darimu kesombongan dan keangkuhan.

Friday, February 1, 2013

January's

Assalamualaikum :)

Heeeee aku rasa entry kat blog ni macam biskut je. Kejap ada news, kejap takde. Tak sangka ada jgk la peminat yang mintak update blog *IniSemuaPoyo*. Well I'm too busy. Hidup tingkatan 5 memang letih hoii. Masa ting. 4 boleh lagi main2. Homework pun campak je tah kemana. Sekarang? Pun campak gak sebab dah terlampau banyak. Tak tahu nak buat yang mana dulu. Dah la dengan habit LAST MINUTE aku tuu. Hancurrrrrrrrr!!


Ahh stop story pasal homework. Bikin gua stress. Huhu. Apa yang tadi sepanjang aku tak update blog eh? First, kelas 5 Al Farabi dah lawa dengan cat Purple Pink! Meja pun Purple Pink! Aku tahu Pink tu sangat girly bagi diri ini. Tapi takkan nak complain pulak en? Orang dah sponsor pun cukup baik dah. Alhamdulillah :)

Secondly, Cikgu Fauzi pindah :( Huuuuu I sad. Masa Majlis perpisahan, aku dan DSLR duduk kat depan. Yes, depan lelaki sebelah tempat cikgu2. Sorang je la. Gambar itu ini. Lepas tu tekun dengar cerita cikgu fauzi. Nasib ah duduk depan sekali. Cover jangan kasi nangis. Apa yang cikgu fauzi cerita tu aku ada rekod tapi tk upload pun hehe. 

Thirdly, aku dah cuba2 vroomm vroomm gi sekolah :D Redah jem pagi2. Huuu aku speeding kot masa vrooom vrooom tu. Hihi. First day bawak gi sekolah, budak2 kecoh. Arif Rosnan panggil aku Mat rempit. See, Arif menyakai. Mat dengan Minah pun tak reti beza :( Lepas tu ada dua tiga kali follow aku. Bila tanya kenapa, dia jawab "Aku jadi bodyguard mat rempit ni." Kwang ajaq -___-"

And Minggu ni ada Mesyuarat Agung Kokurikulum. Yang tak tahannya, Cik Naziela Emilia Binti Suhaimi ni jadi Penolong/Naib Pengerusi Rumah Zuhal. Kahkahkah. Rumah sukan lak tu. Tak pernah2 dapat jawatan dalam rumah sukan. Tetiba terus P/N Pengerusi. That moment aku tengah berdiri dalam makmal 1 yang sesak tu. Ada dengar orang calon nama aku, afifah. Macam bising2 la en. Ingatkan cikgu tak dengar. So aku tak endahkan. Bila Mummy panggil, kalau boleh semua nak pusing belakang pandang aku. Manada malu. Dah la tengah lap2 muka dengan tisu sebab panas. Hoiiii tak dapat ku lupakan. Undi dalam 56 macam tu kalau tak silap. Machooo :p Bila balik rumah je otak masih tak boleh terima kenyataan. Siapa tah gi cakap Zuhal akan kalah sbb aku. Cehhhh bedebah! Keesokkannya Arieff The pendek doctor siap buat tabik dan berkata "Naib pengerusi" Setiap kali terserempak je panggil Naib Pengerusi. Rasa nak tibai je budak sorang ni. Huhu. :/

For Unit beruniform aku takda jawatan. Anis nak calonkan for Naib Pengerusi tapi aku cakap jangan. So aku calonkan dia. Kehkehkeh. Lagipun memang taknak sebab aku malas. Haha nanti di kerah untuk masuk kawad. Hitam la kulit I nanti you :( Kalau masuk kawad pun nanti siapa nak mainkan peranan utk perbarisan rumah sukan en. Tadi meeting sukan dan permainan. Lama2 kiteorang meeting tu, lantik Setiausaha je. Siapa? Sayaaaa laaa :) Pengerusi and AJK tertinggi yang lain, cikgu akan decide nak pilih siapa. Biarlah Rahsiaaa~~ 
Tinggal Kelab dan persatuan je belum meeting lagi. Aku kelab Fotografi!!!! :D

Haaaa, entry ni taak bermaksud aku gila nak jawatan okay. Kalau ada, ada lah. Kalau takda, takpe. Itu rezeki orang lain. Yes I admit aku suka dapat jawatan sebab nanti markah koko aku tinggi sikit. Wakaka. Bukan sebab aku gila kuasa ke apa. Orang kata Hati biar ikhlas, nanti kerja kita jadi senang :)


That's all la for today :* Happy February btw!



NzEmilia ^^

No comments:

Post a Comment