Musibah yang menimpa akan mendekatkan dirimu dengan Allah menyebabkan tanganmu memohon padaNya, air matamu insaf berlinangan. Mengajarmu tentang doa dan harapan, rayuan dan rintihan. Menghilangkan darimu kesombongan dan keangkuhan.

Thursday, April 4, 2013

Officially 17!

Assalamualaikum. Hello April :)

Yeah what A busy day life. Ni baru form 5. Belum masuk Uni, kerja and etc. Bulan lepas time birthday pun tak sempat nak update. So sad. Cuti seminggu dihabiskan dengan membuat homework. Seperti biasa, cikgu suka samakan perkataan HOMEWORK(S) dan HOLIDAYS. Can you Imagine 9 Subjek SPM tu, semua ada homework. K jangan banyak complain sangat ye naziela.

Let me talk about My 17th Birthday. Ok memang dah tua plus Kalau dah gatal sangat boleh kahwin kehkehkeh. 19 March 2013 bersamaan hari Selasa, A week after Haniff Azhar's 17th brithday. Tahun ni birthday ada sekolah pulak. Selalunya jatuh pada cuti persekolahan. So pergi sekolah semangat gak ah haha. Bila masuk kelas, the girls nyanyi happy birthday. Huuuu terharu la en. That time budak lelaki naik kelas lagi. So macam tak function sangat :p aku tunggu gak budak lelaki nyanyi, tapi hampeh. Dorang just tunjuk tepung yang Donut bawak. Dah plan nak baling kat aku tu. Arif jai siap warning "Sabar jap kau balik nanti." Haha. Jalan2 masa rehat terasa diri femes gila babss. Jumpa orang je, dorg wish Happy birthday. Tak de la kata semua. Tapi mostly. Ada yang 4-5 kali jumpa pun wish byk kali. Time rehat kat lorong koperasi, juniors datang dekat. And suddenly they sing Happy birthday. Boleh tahan kuat gak ah. Org ramai kot time rehat. Aku macam acah acah malu gadis Melayu terakhir je. Of course ah terharu. Nasib tak nangis je tu. Lepas dorg nyanyi je aku just Ye,ye.. Nak cakap terima kasih pun susah. Lidah kelu kononnya la.

Lepas rehat naik kelas. Tapi aku suka merayap sana sini. So gi kelas family angkat. Aku selalu lepak situ bila Boring. 5AR :) Aku masuk kelas Tu je, dorang terus nyanyi Happy Birthday ramai ramai. Rasa macam wahhhh 5 AF pun tak buat macam ni kat aku. Huhu sedih la kejap. Iffah siap kasi gula gula.
Sumber: google.

Apa nama tah gula gula ni. Abe pulak kasi kepingan kotak yang bertulis "GEMUK" aku rasa nak tibai dia je mula mula, tapi leklu en. Abe kata "Bawak balik..Simpan tau wey!" haha comel gilaaaaa. Terus aku mengaku gemuk time tu :p

Masa terakhir hari selalu tu subjek LK. Lepas cikgu keluar dari pintu kelas je, terus dorang nyanyi happy birthday. Hehe ingatkan tak mahu nyanyi. Taufiq siap tutup pintu takut aku lari. Budak lelaki dah ready tepung dalam tangan. Kat kelas gak dorang baling. Tak menyempat je semua :3 Tapi seronok ah bila diraikan. Rasa dihargai aicehh.

Petang pulak gi tuisyen Puan Hamidah. Birthday kami sama :) Hihi ramai gila senior 2012 kat rumah puan hamidah. Best gak ah tengok dorang. kehkehkeh padahal best tengok orang lain. Oppsss :p

Ok. banyak senanya nak cerita but i dont have much time le. Thanks to siapa yang wish. Really Appreciate it. Sayang korang! And Shasha yang sanggup call 12 tgh malam  semata mata nak wish. Thanks Fatihah for the lovely present and picture ;) Thank youuuuu uols. Hakkkkk macam kasi ucapan apa dah. k bai :3

Photo
Alhamdulillah I'm 17. Take everyday as a chance to be a better Muslim. Insya Allah.

NzEmilia^^

1 comment:

  1. assalammualaikumm.. hye there :) kita sebaya, and duduk x jauh pun :D glad to know you!

    ReplyDelete